Almedalsveckan

Sommaren 2009 kom vi till Almedalen för första gången och har sedan dess blivit en mer eller mindre permanent arena under Almedalsveckan (bortsett från 2020).
I samarbete med Sustainable Innovation anordnar vi årligen "Hållbarhetsarenan" där vi har runt 50 seminarium och ca 5,000 besökare.

På bästa plats i Visby Gästhamn kan vi erbjuda 3 olika lokaler beroende på storleken på seminariet:

Stora matsalen: Stor och luftig lokal med plats för upp till 200 personer för paneldebatt, konferens & mingel

Konferenslokalen: Seminarielokal för 218 gäster

Lilla matsalen: Perfekt för de mindre grupperna med plats för upp till 70 personer.

Då vi går under namnet "Hållbarhetsarenan" är valet av råvaror noga uttänkt. Under hela veckan serveras uteslutande vegetarisk mat och våra 2 KRAV-stjärnor borgar för ett sunt och miljövänligt val av råvaror.

Tillgänglighet är en viktig del att tänka på som arrangör i Almedalen. På grund av den låga kajen i Visby Gästhamn bygger vi upp en ramp utanför fartyget som möjliggör för rullstolar/permobiler att säkert ta sig ombord. Samtliga utrymmen har även hörslinga.

All bokning och information hanteras av vår samarbetspartner, Sustainable Innovation, läs gärna mer om Hållbarhetsarenan på deras hemsida eller kontakta Katie Vergara.

Top-3 Almedalsminnen...

Frukostmöten med Kairos Future

Nästan varje år när vi vart i Almedalen så anordnar Kairos Future frukostseminarium där man gör olika framtidsanalyser med temat 2030/2050.

Vi vet att dessa seminarium är intressanta och välbesökta och därför frågar vi varje år om hur många arrangörerna tror kommer... Svaret är nästan alltid detsamma, "nej, den här gången så är det ett så pass snävt ämne att vi inte tror så många kommer" och utgången är alltid "vi hade aldrig kunnat ana att så många ville komma".

Hur kul som helst och oj vad vi har lärt oss mycket om framtiden! Stort tack, Kairos Future!

Nordea & Greenpeace

Det är kul när två, helt till synes olika, företag/organisationer går ihop och håller ett gemensamt seminarie. Det händer ganska ofta nere i Almedalen, och vi minns särskilt när Nordea och Greenpeace sommaren 2017 anordnade seminariet "Pengarna eller planeten". Vad vi förstått så hade arrangörerna några år tidigare aldrig kunnat föreställa sig att dom skulle anordna ett seminarie tillsammans, men det föll mycket väl ut och blev ett välbesökt seminarie som även fick stor uppmärksamhet.

Lite extra stolta är vi dessutom över den otroligt balla grafik som vi hjälpte till att ta fram för sidprojiceringen, något som förstärkte och ramade in budskapet.

Det oväntade mötet

När en statlig myndighet under 2019 anordnade ett seminarie så hör det till saken att olika intresseorganisationer dyker upp för att debatera eller ställa "jobbiga frågor" - det är liksom grunden till varför Almedalsveckan är så fantastiskt som den är. En sådan intresseorganisation dök upp på ett seminarium och ställde en rad relevanta och smått jobbiga frågor till generaldirektören som stod med i panelen för ett seminarie.

Efter seminariet började de två prata med varandra och vi ordnade snabbt fram ett bord och 2 stolar på soldäck där dessa kunde prata fritt och ostört med varandra. Mötet varade i över 2 timmar och medans ett antal oroliga kommunikatörer ängsligt gick omkring på kajen och undrade vad dom pratade om så är vi övertygade om att många knutar löstes upp mellan de båda! Av förklarliga skäl kan vi inte ange några namn då "Det oväntade mötet" skedde väldigt inofficiellt. 

Låt oss hjälpa er!

Under våra mer än 20 år har vi genomfört över 2500 bokningar ombord, allt från frukostmöten till heldagsarrangemang ute i skärgården. Vi har ingen färdig mall för hur en bokning ser ut utan vi skräddarsyr varje arrangemang för att passa ert upplägg och inriktning. Och vi tröttnar aldrig - vi är helt övertygade om att det finns minst 2500 kommande unika arrangemang som vi ännu inte genomfört och som vi mer än gärna planerar tillsammans med er.

M/S Teaterskeppet AB
Skeppsbrokajen 104
111 30 Stockholm
Tel: 08-14 48 00
E-post: info@teaterskeppet.se
krav2star.jpg
CSI5.jpg